Maak impact met 45 praktijkcases!

Food Vision Impact Guides

FVIG de vijf guides

Let's cater for the future together!

Vele ondernemingen en organisaties hebben een duurzame ambitie en willen positief bijdragen aan maatschappelijke vraagstukken. Waar de ene organisatie meteen weet wat te doen, zijn er andere organisaties die niet zo goed weten waar ze moeten beginnen.

Die twee ‘werelden’ brengen we graag samen met onze Food Vision Impact Guides. Wij geloven dat je samen verder komt en dat iedereen wel iets kan leren van elkaars ervaringen. Daarom bieden we inspiratie op 5 thema’s binnen onze wereld van eten en drinken en daarmee hopen we met meer dan 45 praktijkcases organisaties concreet op weg te helpen. Bestel de Impact Guides hieronder, kies welke cases jou het meest aanspreken en kom samen met ons in actie. Let's cater for the future together!

Bestel de Food Vision Impact Guides onderaan deze pagina.

Impact Guides overzicht

5 inspirerende Impact Guides


Diversiteit & inclusie:

In de Impact Guide voor onze Food Vision pijler People gaan diversiteit en Inclusie hand in hand. Met uiteenlopende praktische cases helpen we meer werk te maken van sociale impact. Verder lees je interviews met experts Zoë Papaikonomou (onderzoeksjournalist, schrijfster van De Inclusiemarathon), Sabine Koers (community manager) en Allard van Haren (executive chef) en culinaire inspiratie met een passend recept van RIJKS®, Wils én Wils Bakery Café patissier Tania Yabra.


Gezondheid & welzijn:

Met deze gids bieden we inspiratie waarmee je je sterk kan maken voor vitalere medewerkers, want bewust gezonde en vitale keuzes maken worden breed belicht. Ook hier expert interviews met Liesbeth Velema (expert voeding en gedrag Voedingscentrum) en Manon van den Berg (Themaleider voeding Radboudumc) en een thematisch recept van Friso van Amerongen, Chef de Cuisine bij RIJKS®.


Verantwoorde inkoop:

In de verantwoorde inkoop guide staat de keten centraal met o.a. keurmerken, certificeringen en praktijkvoorbeelden hoe je met je leveranciers de wereld kan verbeteren. Verder vind je ook een duo-interview met Wouter-Jan Schouten (Next Food Collective) & Joris Lohman (Lowfood) en het gesprek met horecamanager Marloes van Dijk over True Price. Rudolf Bos, Chef de Cuisine bij Wils Bakery Café, heeft het recept voor dit thema ontwikkeld.


Afvalreductie:

Een boekje vol met acties, pilots en programma's om afval te voorkomen en minder voedsel te verspillen op kantoor. Ook in deze Impact Guide staan interviews met experts zoals Olaf van der Veen (oprichter en CEO Orbisk) en een groepsinterview met Geertje Zeegers (Too Good To Go), Sharon Reijmers (Orbisk) en Maarten Oonk (Deloitte). Executive Chef bij Hemel & Aarde, Rene van der Weijden, heeft de culinaire invulling verzorgd.


CO₂-reductie:

Ontdek hoe je concreet met je organisatie op CO₂ dieet kan gaan aan de hand van impactvolle innovaties en positieve menukeuzes. Verder gaan we in gesprek met Babette Porcelijn, (oprichtster van Think Big Act Now) en een interview met General manager Sjaak Wolferink. De culinaire vertaling van dit thema wordt verzorgd door Thomas Val, Chef de Cuisine bij Wils.

Bestel hieronder gratis de 5 Food Vision Impact Guides!


FVIG de vijf guides

Bestel alvast vooruit!

Vanaf 1 augustus verkrijgbaar, onze Food Vision Impact Guides met meer dan 45 praktijkcases! Wil je er zeker van zijn dat je ze ook in handen krijgt? Pre-order de guides hier:

Vragen?

Wij staan voor je klaar