Inspirerende formule voor millennnials & Gen Z

STACH

STACH 14

Woon je in een van de grote steden? Dan ken je STACH als ‘all-day store’ op de hoek van de straat. In 2011 gestart op de Amsterdamse Van Woustraat, is STACH uitgegroeid tot een keten met 35 verkooppunten door heel Nederland. General manager Mike Boks: “Met 350 enthousiaste collega’s onderscheidt STACH zich in het drukke stadsbeeld. We zijn er elke dag voor je, met onderscheidende merken en eten en drinken dat lekker is om goed de dag mee door te komen.”

Wat is de unieke positie van STACH?

“Ik zie STACH als een inspirerende formule die voortdurend evolueert, met focus op lokaal, beleving en community. Wat STACH uniek maakt is onze werkwijze als proeftuin: met lokale specialisten zoals bijvoorbeeld Pieksman wijnen en Erik’s Delicatessen op categorieniveau en veelal direct met kleine makers van toffe producten bepalen we het zeer snel wisselende assortiment. Nieuwe producten worden supersnel getest. We kunnen ze binnen 2 weken in de schappen brengen. STACH fungeert als springplank voor kleine, vooruitstrevende merken, die wellicht later in de supermarkt terecht komen. Mooi is de verbinding met Vermaat als de backbone van STACH, terwijl STACH op zijn beurt nieuwe producten kan introduceren voor andere Vermaat locaties. Duurzame keuzes worden gemaakt op basis van de Food Vision van Vermaat, met bijvoorbeeld aandacht voor vegetarische en vegan opties op het sandwichmenu die aantrekkelijker geprijsd zijn dan de alternatieven.”

Voor wie is STACH er?

“Voor iedereen! Maar STACH richt zich met name op de Millennials en Gen Z. Om contact te houden met de laatste groep, werken we regelmatig samen met influencers. Jonge volwassenen uit die groepen werken ook in de winkels. Zij vinden bij ons merken en concepten die ze nog nergens anders hebben gezien. Denk bijvoorbeeld aan vegan softijs van Oatly maar ook de hype rondom de Crookie. Een trend die over gaat waaien uit de US en UK en we gaan oppakken is functionele toevoegingen aan dranken op basis van je behoefte op dat moment. Bij deze innovaties werken we samen met een Amsterdamse partner en fytochemicus. Met een nieuw loyaliteitsprogramma willen we trouwe klanten belonen met punten voor koffie of sandwiches per bestede euro; dit is in mijn beleving het op orde brengen van de basis. De volgende stap is verdere digitalisering, met wellicht een abonnementsmodel voor koffie."

STACH 1
STACH julesreijnders studio
STACH 13

Waar staat STACH over drie jaar?

Naast stadswinkels en franchise samenwerkingen is STACH samen met Vermaat actief binnen Multi-tentant omgevingen Wie wil er nou niet een STACH op kantoor? We kijken naar slimme oplossingen als smart fridges en unieke merken die perfect bij ons concept passen en kijken op locatieniveau naar de behoefte gedurende de dag, dat verschilt per locatie: daarin zijn we uniek.

Waar zit jouw eigen drive?

De belofte dat STACH weet wat lekker is iedere dag blijven waarmaken door een mix van producten aan te bieden in onze winkels die onderscheidend zijn en deze veelal in samenwerking met ambitieuze en vooruitstrevende partners te bedenken.

STACH julesreijnders studio 2

Vragen?

Wij staan voor je klaar