Fabulous Food Shop
Aan de rand van de Pijp in Amsterdam vind je de eerste winkel van STACH. Op een kenmerkende hoek. Toen nog een fenomeen uit de hoofdstad, maar al snel breide STACH verder uit naar steden als Utrecht, Groningen en Haarlem. Stach Schaberg, oprichter van STACH Food, deed zijn inspiratie op in Londen en New York. Het viel hem op dat de consument graag extra betaalt voor échte kwaliteit en gemak. In 2023 opende de 32e STACH in Den Haag op de Fred. Je kan veel zeggen over STACH, maar één ding is zeker...
Gezond eten is belangrijker, maar voert niet de boventoon bij STACH. Hoewel we veel gezonde producten hebben, vinden we het ook belangrijk dat je af en toe gewoon een keer wat lekkers kunt kopen zonder je schuldig te voelen. Het gaat om balans. En in onze winkels bieden we je alles om dat voor elkaar te krijgen.
STACH staat bekend om zijn unieke en veelzijdige productaanbod. Zodra je een van onze zaken binnenloopt word je letterlijk ‘in geur en kleur’ overweldigd. Elke m2 wordt bij ons benut, wat zorgt voor een écht buurtwinkel gevoel. STACH loopt altijd voor op de trends, zo zul je goed je best moeten doen om een product van ze te vinden in de plaatselijke super om de hoek. We laten ons inspireren door buitenlandse invloeden, maar zwichten op productniveau bij hippe lokale producten. Zo geniet je bij de locatie in het Forum in Groningen van échte Groninger appeltaart en scoor je de Haagse Hopjesreep bij de locatie in Den Haag. Naast de lokale producten voert STACH een stabiel, vast assortiment. Zo kun je er elke dag terecht voor heerlijke barista koffie, verse croissants, als jengatorens opgestapelde brownies en kokosmakronen. In de middag is STACH dé plek voor versbelegde broodjes, zoals bijvoorbeeld de Truffle Meatball, Vegan Chicken Avocado en Pulled Jackfruit. En wanneer je ’s avonds geen tijd hebt om te koken, dan loop je gewoon binnen voor kruidige curry, lekkere lasagne of een verse pokebowl met zalm. STACH zorgt voor jou, zodat jij kunt doen wat voor jou belangrijk is. Lekker bezig dus!
De consument krijgt steeds meer belangstelling voor korte eetmomenten buiten de deur en is bereid extra geld neer te tellen voor kwaliteit en sfeer. Zo betalen 18-jarigen zonder problemen €3,50 voor een kopje koffie van een goede barista of voor een kleine maaltijdsalade met originele ingrediënten. Vooral Millennials en Gen Z zijn ermee opgegroeid: on demand input krijgen via hun laptop, iPad of telefoon. Ze zijn gewend aan een direct antwoord en daarmee aan een snelle invulling van hun behoeften. Bij deze generatie staat gemak en tijdsbesparing voorop, en daar speelt STACH perfect op in.
STACH staat niet stil. En dat resulteerde zich in 2021 met de Entree Award: Next Generation. Een Award waarin merkontwikkeling en beleving centraal staan. Branding dus. De Pandemie heeft aangetoond dat goede merken overeind blijven en creativiteit leidend is. Zo werkte STACH samen met bekende partners als Euro Pizza en lanceerde we razendsnel een app. Naast dat de meeste STACH enkel kennen van retail, breide het merk zich ook uit met horecagelegenheden en eigen delivery en pick up- diensten.
Sinds 1 januari 2023 heeft oprichter Stach Schaberg, het stokje overgedragen aan Mike Boks. Schaberg blijft als adviseur betrokken bij Vermaat. Vermaat voegde in 2019 STACH toe aan haar portfolio en hielp de keten groeien. De komst van Boks zal deze groei verder bevorderen.