Slimme bouwstenen voor je medewerkers

Smart Foods

Pauline Rosenberg13

Een goede maaltijd is net als een goede fundering voor een huis. Het is de basis voor een productieve en gezonde dag. De bouwstenen zijn bekend: brandstof, vitamines en mineralen. Hoe zorg je ervoor dat medewerkers de juiste bouwstenen binnenkrijgen voor het werk dat ze aan het doen zijn?

De rol van het kantoor is hard aan het veranderen. Het is niet langer alleen een plek om te werken, maar ook een plek voor ontmoeting, ontspanning en inspiratie. Eten en drinken speelt hierin een belangrijke rol. Het kan een bijdrage leveren aan een productievere en gezondere werkdag.

Energie, balans of uithoudingsvermogen

Op kantoor wil je alles uit de dag halen. Van productieve afspraken en creatieve brainstorms tot bijpraten met collega’s. Dan is het slim als je eten en drinken stimulerende ingrediënten bevatten die passen bij wat je te doen hebt. Met Smart Foods hebben we een concept ontwikkeld dat bewezen combinaties van lekkere en gezonde ingrediënten aanbiedt als bouwstenen voor de dag. Of je nu meer energie, balans of uithoudingsvermogen nodig hebt.

Met Smart Foods kun je kiezen uit drie verschillende thema's die passen bij jouw behoefte:

  • Fresh Forward: om langer door te kunnen gaan zonder in te leveren op smaak. Bijvoorbeeld een eco volkorenbroodje met makreel, baba ganoush, noten, bietenkiemen, fruits de mer, tuinkers, komkommer, tomaat en eikenbladsla. Welke brandstof, vitamines en mineralen?
  • Kick It: voor een boost om te kunnen knallen. Denk aan een glazen kannetje met gember, spinazie, havermout, limoen, grapefruit, bosbessen, sojayoghurt en noten. Welke brandstof, vitamines en mineralen?
  • Go Create: voor ontspanning en het stimuleren van creativiteit. Een worteltaco met zwarte rijst, zaden, yoghurtdressing, avocado, cherrytomaten, alfalfa, rode ui en noten. Welke brandstof, vitamines en mineralen?
Pauline Rosenberg7
Pauline Rosenberg3
Pauline Rosenberg6

Bij BAM

Bouwbedrijf BAM in Bunnik maakt gebruik van deze bouwstenen voor hun medewerkers. Smart Foods wordt hier namelijk op een bevlogen manier gepresenteerd. Bea en Martijn, die verantwoordelijk zijn voor de horeca binnen dit pand, vertellen hoe zij er een succes van maken: “Wij vinden het belangrijk om een goede band op te bouwen met onze gasten. Daarom zorgen we altijd voor een persoonlijke benadering en een gevarieerd aanbod. Er werken hier honderden mensen. We kennen er heel veel bij naam en weten wat ze wel en niet lekker vinden. We experimenteren met nieuwe gerechten en combinaties en kijken wat aanslaat. Dat doen we door onze gasten altijd een slimme keuze te bieden. Altijd hoog op smaak en dagvers bereid. Met Smart Food signing bordjes brengen we het nog eens extra onder de aandacht. We merken écht dat mensen stapje voor stapje de 'slimmere keuze' maken en zelfs het broodje kroket links laten liggen. En áls ze deze pakken, kiezen ze alsnog voor de oesterzwam kroket! Dat wil wat zeggen in onze toch wat meer traditionele omgeving.”

Pauline Rosenberg9
Pauline Rosenberg4
Pauline Rosenberg
Pauline Rosenberg2

Tevreden gasten

De gasten zijn tevreden over de slimme en gezonde maaltijden en de juiste brandstof die Smart Foods biedt om elke dag optimaal te presteren, dat proef je aan de sfeer die in het restaurant hangt wanneer honderden werknemers Martijn's gerechten passeren: “Het lijkt wel een sterrenrestaurant in een bedrijfskantine, de gerechten zijn altijd lekker en worden met veel aandacht en toewijding gemaakt en geserveerd!”.

En dat is precies waar het om draait. Smart Foods is meer dan alleen eten en drinken. Het is een manier om medewerkers te ondersteunen en verrassen door van kantoor een plek te maken waar ze graag komen en de slimme bouwstenen voor de dag krijgen.

It’s all about attraction

Met Smart Foods stimuleren we werknemers om het maximale uit hun werkdag te halen. Ook is het een manier om dichterbij je gast te komen. Wat vinden ze lekker? Wat werkt wel en wat werkt niet? Een nieuw gerecht neem je sneller aan van een bekend gezicht. Die connectie tussen werknemer en gast is essentieel.

Dat voor veel organisaties hier nog kansen liggen, is een van de conclusies die we trekken in ons trendrapport Magnetize. De trends en inzichten hebben we verdeeld over 7 thema’s en we doen 12 concrete suggesties die bijdragen aan een attractieve kantoor omgeving.

Wil je het trendrapport ontvangen en met ons aan tafel om de onze bevindingen te bespreken? Vul hieronder je gegevens in. Dan neemt een van onze collega’s: Barbara Knols, Tessa Riesmeijer of Pien Meijerink, contact met je op.


300x500 magnetize whitepaper

Magnetize ontvangen?

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het trendrapport.

Christian Oudijk in Facto: het kantoor als magneet

Lees het interview hier.
Fragen?

Wir sind für Sie da.